Welkom op de Elvis Presley Webshop


FTD Elvis in Person

Schrijf de eerste review over dit product

 
€ 22,95
 

Beschikbaarheid: Op voorraad


Snel overzicht

Elvis in Person

FTD Elvis in Person

Dubbelklik op de afbeelding voor groot formaat

Uitzoomen
Inzoomen

Meer afbeeldingen

  • FTD Elvis in Person

Details

ELVIS IN PERSON - 2 CD SET

CD 1: Original album: Blue Suede Shoes / Johnny B. Goode / All Shook Up / Are You Lonesome Tonight? / Hound Dog / I Can't Stop Loving You / My Babe Left Me /
Mystery Train / Tiger Man / Words / In The Ghetto Suspicious Minds / Can't Help Falling In Love /
Bonus songs - originally released on On Stage - February 1970: Runaway / Yesterday / Rare performances: This Is The Story / Inherit The Wind / Rubberneckin' / Reconsider Baby / Funny How Time Slips Away.

CD 2: The complete August 22, 1969 Dinner show: Blue Suede Shoes / I Got A Woman / All Shook Up / Love Me Tender / Jailhouse Rock / Don't Be Cruel / Heartbreak Hotel / Hound Dog / Memories / Mystery Train / Tiger Man / Monologue / Baby, What You Want Me To Do / Runaway / Are You Lonesome Tonight? / Yesterday / Hey Jude / Introductions / In The Ghetto / Suspicious Minds / What'd I Say / Can't Help Falling In Love.  

Up close and very Personal

Ik neem u meteen maar even mee naar disc 2 van deze meer dan fantastische FTD release. When this comes out on record, I’m dead’, meld  Elvis. Een zeer profetische opmerking van onze held. Niet dat Elvis dat letterlijk zo bedoelde, tijdens het bewuste concert van 22 augustus 1969 (Dinner Show) te Las Vegas. Het was een verwijzing naar zijn absoluut komische, onthullende en soms ook wat brutale optreden die avond. In mijn ogen is dit een van de meest ultieme live shows van Elvis ooit. Alles klopt deze avond. Muzikaal super strak en 200% energiek, een meer dan gewillig publiek, Elvis in opperbeste stemming en al zijn opmerkingen, grapjes en acties vallen op de juiste plek. Wat ook bijdraagt is de geweldige geluidskwaliteit. Elvis staat in je huiskamer, met de TCB Band er vlak achter. Volume op 10 is dan ook mijn advies (eerst even de buren waarschuwen). Qua setlist zijn er evenwel geen verrassingen. De kracht van dit concert ligt in de optimale uitvoering er van. Jerry Scheff en Ronnie Tutt komen erg goed door in het geluid. Dat het voortreffelijke muzikanten zijn, dat wisten we al, maar deze avond spelen ze echt briljant. En dan zijn er ook nog nummers die het hoge niveau nog weten te overtreffen ook. Een swingend ‘I Got A Woman’, het bijna blues rockachtige ‘Heartbreak Hotel’, een knallende ‘Hound Dog’, het uitmuntende ‘Baby What You Want Me To Do’, de bas van Jerry tijdens ‘Hey Jude’, mooi piano werk op ‘In The Ghetto’ en het manische ‘What’d I Say’. Elvis haalt tussen de nummers ongegeneerd zijn neus op, heeft het over de Gator Aide en meld dat hij ooit SUN Studio’s binnenliep en een plaatje maakte ‘for his own personal use’. Hilarisch is de interactie tussen een ongetwijfeld erg mooie dame op de eerste rij en Elvis. Hij leent haar zakdoek zo af en toe om het zweet weg te werken. Hij flirt openlijk met haar, terwijl haar man er naast zit. Na ‘Runaway’ vraagt Elvis aan haar ‘Can I borrow you’re little thingy again?’, en meld aan de zaal over de man van de bewuste dame ‘He’s starting to look at me funny, man’… ‘no, he’s a good sport about it’… Waarschijnlijk diezelfde dame roept Elvis aan het begin van de ‘Introductions’ waarop Elvis opmerkt: ‘Honey, you and I are gonna get in trouble before the night is over’ waarna er gekust wordt en alle vrouwen in de nabijheid datzelfde willen. Tot grote hilariteit van iedereen wordt er dan een kamersleutel op het toneel gegooid en Elvis barst in lachen uit: ‘Who’s key??’… ‘I like to ah… Leave!.. that’s what I like to do’… ‘I got the key man, I’m set, I tell you’. Het mag duidelijk zijn: alleen al dit concert is de aanschaf van deze release meer dan waard. Dan is er nog disc 1. Het originele album van destijds, wat met recht een Classic Album genoemd mag worden. Logisch dat FTD (eindelijk) met deze 2 CD Set op de proppen komt. Het originele album is in zijn originele mix op cd gezet en dat is even wennen. De mix is dusdanig dat de drums op het rechterkanaal zitten, het orkest en de rest van de band op links en weer een beetje op rechts en Elvis dan weer daar ergens tussen in. Even denk je dat je linker speaker het niet goed doet maar het geeft wel een apart effect. Geen verrassingen natuurlijk op ‘The Original Album’, gewoon stuk voor stuk geweldige performances. En na alle andere ’69 concerten te hebben beluisterd die de afgelopen tijd tot ons zijn gekomen, mag je concluderen dat ‘Can’t Help Falling In Love’ van het originele album de mooiste versie tot nu toe is uit de 1969 concertreeks. Geluidstechnisch is het in orde alhoewel sommige critici melden dat het geluid op de Japanse 24-Bit release van ‘In Person’ toch net een tandje beter is. Als ‘Bonus Songs’ krijgen we de 1969 opnamen van ‘Runaway’ en ‘Yesterday’ welke oorspronkelijk in 1970 op de LP ‘On Stage’ verschenen. Tot slot krijgen we een aantal ‘Rare Performances’ voorgeschoteld. ‘This Is The Story’ begint met een stukje geheel nieuw dialoog, erg leuk. De drums zijn wat meer op de voorgrond in deze mix, klinkt erg goed! Ook ‘Inherit The Wind’ begint met nog niet eerder uitgebrachte dialoog. Geweldig nummer en jammer dat Elvis het niet vaker live ten gehore heeft gebracht. Ook leuk is de valse start van ‘Rubbernecking’. ‘Reconsider Baby’ en ‘Funny How Time Slips Away’ sluiten deze zeer geslaagde release af. Onnodig om te vermelden dat deze FTD absoluut bij u in de kast moet komen te staan. Ook qua verzorging is dit keer alles dik in orde. In het boekwerkje worden ook track listings gegeven voor de rehearsals in juli, 1969. Opvallende titels zijn: ‘Memphis, Tennessee’, ‘Seventeen’, ‘Slow Down’, ‘You’re The Reason I’m Living’ (!), ‘Matchbox’, ‘Yellow Roses’, ‘Release Me’, ‘Green, Green Grass Of Home’, ‘Lawdy Miss Clawdy’ en ‘Rip It Up’. Daaronder meld Ome Ernst: ‘No tapes have ever surfaced from these rehearsals’. Een diplomatiek statement. Want we weten dus niet of Ernst wel iets van bewijs heeft dat deze tapes wel bestaan, anders had hij dat duidelijk kunnen melden. En verder weten we dat Ernst dit soort info meestal alleen vrijgeeft als hij in ieder geval op papier van destijds dergelijke info heeft staan of gevonden. Kortom: wil degene die deze tapes in zijn bezit heeft zich onmiddellijk even melden?

 

Eigen tags

Gebruik spaties om tags te scheiden. Gebruik enkele aanhalingstekens (‘) voor woordgroepen.