Welkom op de Elvis Presley Webshop


FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show

Schrijf de eerste review over dit product

 
€ 21,43
 

Beschikbaarheid: Op voorraad


Snel overzicht

Live In Las Vegas

FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show

Dubbelklik op de afbeelding voor groot formaat

Uitzoomen
Inzoomen

Meer afbeeldingen

  • FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show
  • FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show
  • FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show
  • FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show
  • FTD Live In Las Vegas August 26, 1969 Dinner Show

Details

Live In Las Vegas, August 26, 1969
Dinner Show.

See some great pictures here from August 26. 

Track list:
01 Blue Suede Shoes 3:06(Carl Perkins) / 02 I Got A Woman 2:44(Ray Charles) / 03 All Shook Up 3:50(Otis Blackwell/Elvis Presley) / 04 Love Me Tender 3:04(Vera Matson/Elvis Presley) / 05 Jailhouse Rock / Don't Be Cruel 2:23(Jerry Leiber/Mike Stoller) / (Otis Blackwell/Elvis Presley) / 06 Heartbreak Hotel 4:56(Mae Boren Axton/Tommy Durden/Elvis Presley) / 07 Hound Dog 1:35 (Jerry Leiber/Mike Stoller) / 08 Memories 2:42 (Billy Strange/Mac Davis) / 09 My Babe 4:23 (Willie Dixon) / 10 Mystery Train / Tiger Man 3:39 (Junior Parker/Sam Phillips) / (Joe Hill Louis/Sam Burns) / 11 Monologue 8:39
12 Baby, What You Want Me To Do 3:29(Jimmy Reed) / 13 Runaway 2:58(Max Crook/Del Shannon)
14 Inherit The Wind 3:06 / (Eddie Rabbitt) / 15 Yesterday / Hey Jude 4:35 / (John Lennon/Paul McCartney) / 16 Introductions 4:35 / 17 In The Ghetto 3:04(Scott 'Mac'Davis) / 18 Suspicious Minds 7:48
(Mark James) / 19 Can't Help Falling In Love 2:10(Hugo Peretti/Luigi Creatore/George Weiss)

Nederlands:
‘It Never Ceases To Amaze…’

‘Soon, it was the last number and I know I felt as the rest of the audience did, “can’t this go on longer, we want to have more time being close to him” both physically and emotionally…’  - Ann Moses

1969. Zomer. Las Vegas. International Hotel. Elvis Presley. Comeback. Live.  Eigenlijk zouden deze korte termen genoeg moeten zijn om bij iedereen het hart sneller te doen laten kloppen. Na de sensationele Comeback Special in 1968, de geweldige opnamesessie in Memphis aan het begin van 1969 was het nu tijd voor de terugkeer van Elvis op het live podium. Las Vegas werd de locatie. Niet meteen de eerste keus bij velen om een dergelijke artiest zijn comeback te laten maken. Maar Elvis kon het toen nog niet veel schelen. Hij wilde weer terug op het podium en als dat in Vegas was, prima. Achteraf bezien bleek Las Vegas een prima plek om op te starten maar niet om voor altijd en veel te lang achter elkaar te verblijven. In dat licht bezien was de sensationele live comeback tevens het begin van het einde. Parker bleek niet van de goktafels weg te houden en koos steeds meer voor ‘easy money’ in plaats van carrière beslissingen nemen op basis van visie en artisticiteit. Elvis verkocht altijd uit in Vegas en Vegas betaalde uitstekend. Dat was alles voor Parker. In Augustus 1969 was er echter alleen maar opwinding en verwachting over de terug keer van The King Of Rock ‘n’ Roll on stage. Elvis kwam, zag en overwon. Een maand lang speelde hij de pannen van het dak. Een maand lang gaf hij zich helemaal . ‘Like a tiger uncaged’ wordt er wel eens gezegd over de ‘68 Comeback Special; in Vegas bleek dat de ‘Tiger’ nog heel veel energie te geven had na jaren van rondjes draaien in Hollywood en prestaties leveren waar hij steeds minder en minder achter kon staan als artiest. In die augustus maand van 1969, was Elvis een (be)vrij(d) man die over het podium raasde als zat de duivel hem op de hielen… Het Follow That Dream label brengt ons andermaal een concert uit 1969. Een reguliere cd release qua formaat maar tip top verzorgd. Zonder meer kan deze release nu als de best verzorgde 5” cd release van FTD tot nu toe. Bijna zat er een smetje op de release. Creatievelingen aan de kant van FTD hadden bedacht dat de titel ‘White Knight In Vegas’ wel toepasselijk zou zijn. Een foto van een supergoed uitziende Elvis in wit pak zou de hoesfoto sieren. Maar ‘White Knight’ heeft zo z’n associaties met de Ku Klux Klan in Amerika… Niet echt een gezellige organisatie waar je Elvis mee wilt associëren. Gelukkig werd men daar bij FTD tijdig op geattendeerd en kon een netelige situatie voorkomen worden. Maar nog was er kritiek. Zoals u inmiddels al wel weet staat het internet vol Elvis sites en diverse fora waar heel veel ‘Elvis kenners’ schijnen te huizen. Is er geen kritiek op geluidskwaliteit en of ontwerp/presentatie van een release dan verzinnen ze wel wat anders. Het is uiteraard goed om kritisch te zijn en te blijven in het release geweld rondom Elvis maar nu maken sommigen het wel heel bont. Want, zo waren de geluiden, men had nu wel ‘genoeg materiaal’ van Elvis live in 1969…. Nog amper 20 jaar geleden waren mensen flauwgevallen van enthousiasme als ze een Boxset met 3 live concerten uit 1969 zouden zijn aangeboden, nu haalt men kennelijk de neus er voor op. En dat gaat er bij mij niet in. Elvis in topvorm gaat en kan nooit vervelen. Elk concert heeft zijn speciale momenten, dat weten we inmiddels allemaal wel. En in 1969 valt er heel veel te genieten ook al is de tracklisting van de concerten vaak hetzelfde. Vier tracks van dit concert – 26 augustus, 1969, Dinner Show – waren al elders te beluisteren. De meest opvallende titel, ‘Inherrit The Wind’ kwam al tot ons op de ‘Collector’s Gold’ Boxset van begin jaren ’90. Een andere veel gewaardeerde performance, ‘My Babe’ verscheen op de ‘Elvis Aron Presley’ Boxset van begin jaren ’80. U zult hem hier horen stralen als nooit te voren. Dat komt door de sublieme geluidskwaliteit en de magische handen (en oren) van Vic Anesini. Het is een absoluut een genot om naar dit concert te luisteren. Elvis is wederom losser qua houding en grapjes dan tot nu toe gehoord. Iets wat kennelijk met het vorderen van de augustus maand als maar toenam. Luister vol bewondering naar deze release terwijl bladert in het bijgeleverde boekwerkje. Schitterende foto’s (pagina 2, 7 & 12 bijvoorbeeld) en een zeer goed geschreven getuigenverslag door Ann Moses completeren deze voortreffelijke FTD release. De energie en power knalt gewoon je boxen uit. En hoe haal je highlights uit een concert wat een groot hoogtepunt is? In mijn oren springen deze songs er een beetje uit: ‘My Babe’, ‘Heartbreak Hotel’ (met geïmproviseerd einde), ‘Baby, What You Want Me To Do’, ‘Runaway’ en ‘Mystery Train/Tiger Man’. Opmerkelijk: de overduidelijke, vreemde fade out en fade in na ‘In The Ghetto’ en Elvis die ‘Suspicious Minds’ opdraagt aan ene ‘Barbie’. Maar zoals gezegd: het is een grote powerhouse performance, deze dinner show van de 26ste april. Een van de beste FTD releases tot nu toe! Elvis in 1969…It never ceases to amaze…
 

English:
If you believe some fans, surely we've already heard enough 1969 Las Vegas concerts. Now that Live in Las Vegas: August 26, 1969 Dinner Show is available from FTD, let's take a closer look at their claims. 


Verdict: FALSE

For those who believe there are no more revelations to discover in these shows, I can easily pull one example of many from this release alone. For over 40 years now, Elvis fans have listened to the 1969 compilation Elvis In Person. How many ever realized that Elvis dedicated the specific performance of 'Suspicious Minds' contained on that album to Barbara McNair, one of his Change Of Habit co-stars?

Elvis evidently thought a lot of McNair, who played Sister Irene, for he plugged her upcoming TV series, 'The Barbara McNair Show', when presenting her to the audience. As mentioned, Elvis' introduction of the familiar version of 'Suspicious Minds' is now slightly different: 'A new record that just came out, ladies and gentlemen, I hope you like it, I'd like to do this especially for Barbie, it's called 'Suspicious Minds'.

Though it is the sixth full-length show released from this engagement, 'Live In Vegas' actually marks the first release of a concert that contributed songs to the 'Elvis In Person' compilation ('Suspicious Minds' and 'Can't Help Falling In Love'). One of the joys of being able to hear complete 1969 shows like this one is re-discovering a song within its original context.

Claim: Every 1969 show had the same set list.
Verdict: FALSE

 

Live In Vegas is actually the first full show released thus far to include 'My Babe' (previously compiled on Elvis Aron Presley) or 'Inherit The Wind' (Previously compiled on 'Collectors Gold'). This is also the first full show so far where Elvis omits 'Are You Lonesome Tonight' and only the second where he omits 'What'd I Say'.

Incidentally, the inane argument that the set lists were always the same wasn't even true of the first five shows released. Don't get me wrong - of course the core set lists are similar.

These shows were all recorded within less than a week's time, after all. The amusing part is that some fans apparently expect that Elvis should have completely revamped his show night after night. The 1969 concerts were about as perfect as any Elvis did in his career, but that's not good enough for some.

Claim: If you've already heard the Midnight Show from this same date on All Shook Up, Live In Vegas will just be more of the same.
Verdict: FALSE

Though indeed recorded just a few hours apart from one another, the shows captured on 'All Shook Up' and 'Live In Vegas' are quite different from one another and do not play like repeats of the same show. The biggest difference is tone. While Elvis seems unable to control his infectious laughter through much of 'All Shook Up' - including the fantastic 'Are You Laughing Tonight' - he is much more focused on 'Live In Vegas'. In fact, other than a few snickers here and there, there is little foreshadowing in the Dinner Show as to what will occur in the Midnight Show. As far as the songs performed for these specific shows, the Dinner Show (Live In Vegas) features 'Memories', 'My Babe', and 'Inherit The Wind', which are not present on the later show. The Midnight Show (All Shook Up), on the other hand, features 'I Can't Stop Loving You', 'Are You Lonesome Tonight', 'Rubberneckin' and 'This Is The Story', which are not present on the earlier show.

I find being able to listen to two shows from the same day during this incredible time of Elvis' career to be one of the most positive aspects of this release, certainly not a drawback. It is fascinating to imagine being there for that single day, somehow fortunate enough to have tickets to both shows.

Eigen tags

Gebruik spaties om tags te scheiden. Gebruik enkele aanhalingstekens (‘) voor woordgroepen.